AdobeStock_164851324.jpeg

Shared servicedesk op maat

De servicedesk is het centrale contactpunt binnen jouw ict-organisatie. Er worden problemen geregistreerd, opgelost en geëscaleerd, maar ook autorisaties verleend en ict-gerelateerde bestellingen aangenomen. Kortom, een afdeling waar heel veel gebeurt. Daarom is uitbesteden vaak een lastige keuze. Welke vorm past het beste bij jou? En hoe houdt je de regie? Wij helpen je graag deze vragen te beantwoorden. 

Wat houdt de shared servicedesk in?

De Shared Servicedesk is buiten de deur, bij OGD op locatie. Wij bieden je passende ondersteuning en persoonlijke service. De Shared Servicedesk biedt 24/7 ondersteuning. Uiteraard kan je ook kiezen voor ondersteuning op werkdagen van 07:00 tot 17:00 uur, ’s avonds van 17:00 tot 24:00 uur en/of in het weekend. Je kunt zelf bepalen of je per call of een vast bedrag per maand betaalt. Heb je speciale wensen? Maak ze gerust kenbaar.

Tools om bereikbaarheid te vergroten

Bereikbaarheid staat bij ons op de eerste plaats. Wij streven er continu naar dat jouw eindgebruikers bekende stemmen aan de telefoon krijgen. We hebben een helder, daadkrachtig beleid voor informatiebeveiliging en hebben onze business continuatie goed geborgd. Met de volgende kleine aanpassingen kan de efficiëntie van de servicedesk al flink toenemen. Zo worden medewerkers sneller geholpen en houden zij meer tijd over om zich te richten op hun belangrijkste taken. 

Artboard 2 copy 2

Prioritering

Artboard 2 copy

Samenwerking

Artboard 2

Inzicht

Leg nu je vraag voor

Maak prioriteitstelling expliciet

Eindgebruikers kunnen met verschillende ict-problemen aankomen. Deze zijn grofweg onder te verdelen in twee soorten: problemen met direct impact op de werkzaamheden en dus met spoed opgepakt moeten worden en problemen waarvoor dit minder van belang is. Door deze verschillen duidelijk te definiëren en naar je eindgebruikers te communiceren weten zij altijd waar ze aan toe zijn. 

Slim samenwerken op de servicedesk

Communicatie staat centraal in het servicedesk-team. Hierdoor weet iedereen van elkaar waar ze mee bezig zijn en waar op dat moment de prioriteit ligt. Zo kan er samen opgeschaald worden en kunnen taken onderling van elkaar overgenomen worden in geval van een hoge prioriteit. 

Maar het begint met inzicht

Doordat de werklast van de servicedesk in kaart wordt gebracht is het mogelijk deze te analyseren op dag, week, maand en jaar niveau. Zo wordt het mogelijk om op basis van deze rapportages cycli zichtbaar te maken en hierop in te spelen.

Waarom OGD?

OGD biedt kant- en klare oplossingen en volledig op maat gemaakte diensten aan om jouw servicedesk vooruit te helpen. Heb je vragen over de bovengenoemde tools of wilt je meer weten?
bas-van-roon.png
Bas van Roon
Outsourcing Expert

Bespreek uw vragen direct

Wil je meer weten? Neem direct contact met ons op. Dat kan door ons te bellen op +31886532777, of ons te mailen door hieronder te klikken.